Le Basilic

Mejlgade 85 8000 Aarhus Danmark Kort
Gennemsnitlig pris 363 kr
7,2 /10
1060 anmeldelser
134 anmeldelser

Special tilbud og Menuer

Specielle tilbud er kun tilgængelige via TheFork online booking. Du kan vælge menu på det sidste trin af din booking, hvis tilgængelig for dine valgte kriterier.
Special tilbud

-25 på á la carte!

Gælder ikke faste sammensatte menuer og drikkevarer. Tilgængeligt på det reserverede tidspunkt.

Kort om restauranten Le Basilic

DANSK/FRANSK - Le Basilic er en dansk/fransk restaurant. De arbejder ud fra konceptet om et enkelt køkken med høj kvalitet. Maden er i højsædet og derfor er der mulighed for selv at medbringe sin egen vin. Kendetegnet for en kreativ udnyttelse af årstidens råvarer.

TILBUD HVER DAG - Der er i restauranten forskellige rabatter. Der er nogle tilbud mandag til torsdag og nogle andre tilbud fredag til lørdag. Der er i hverdagene mulighed for, som studerende, at spise 3 retters lidt billigere.

TÆT PÅ HAVNEN - Le Basilic ligger i Århus tæt på Havnen. Der nydes mad i en hyggelig atmosfære og med god betjening.

Restaurantpriser

Gennemsnitspris for à la carte
363 kr
(gennemsnitspris er baseret på en 3-retters menu, drikkevarer ikke inkl.)

Priser for drikkevarer

  • 45 kr
    Et glas vin
  • 250 kr
    En flaske vin
  • 25 kr
    Kaffe
Priser og menu kan ændres. Disse priser tager ikke højde for andre tilbud og moms.

Flere oplysninger Le Basilic

Sådan kommer man derhen

  • Offentlig transport
    Skovvejen/Østbanetorvet - Bus (Linje 20-33)

Åbningstider

Middag:
Mandag til Lørdag: Fra 17.00 til 23.00

Tjenester

  • Mastercard , Visa
  • Mulighed for private selskaber (Maks. 20 gæster.)
  • Kan reserveres til private arrangementer , Vi taler engelsk , Vi taler fransk
7,2 /10
Kun gæster, der har booket bord gennem TheFork og besøgt restauranten, kan efterlade en anmeldelse
  • 10
    213
  • 9
    241
  • 8
    206
  • 7
    128
  • < 7
    273
Mad
7,6
Betjening
6,3
Omgivelser
7,3
Værdi for pengene
Korrekt
Støjniveau
Moderat
Ventetid
Korrekt
404/1061 anmeldelser
Søren U.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
10 /10
Mad
10
Betjening
10
Omgivelser
10
  • Dato for måltid: 14/12/2019
Altid en fornøjelse på Le Basilic! Ærlig, enkel og veltilberedt mad. Masser af velsmag, hyggelige omgivelser og venlig betjening. Tilmed til en meget overkommelig pris! Er kommet her flere gange, og jeg kommer tilbage.
Bjarne P.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
2 /10
Mad
2
Betjening
2
Omgivelser
2
  • Dato for måltid: 08/11/2019
Det var første, sidste og eneste gang på Basilic. Aldrig har vi været på så dårlig en restaurant, uprofessionelt personale, Servitricen gad ikke snakke med os, fordi der var andre kunder, tallerkener blev fjernet fra bordet, selvom en af os endnu ikke var færdig med at spise, 11/2 times ventetid mellem forret og hovedret, ingen brød til forret ( laks), to gennemstegte bøf til trods forat de var bestilt “ medium”. Vi ville egentlig have haft dessert, men da vi så, at gæsterne ved siden af måtte vente 1 time på en lille klat dessert, opgav vi selvfølgelig.
Anna K.
1. vurdering
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
2 /10
Mad
2
Betjening
2
Omgivelser
2
  • Dato for måltid: 08/11/2019
Ventede en time på maden. Vi havde bestilt to retter, men grundet den lange ventetid måtte vi afbestille ret nr. 2 for at nå vores næste ærinde. Da vi skulle betale fik vi af vide at vi skulle betale for 2 retter selvom vi kun havde fået en, fordi “vi tjener ikke penge på maden hvis I ikke køber 2 retter, fordi folk selv har drikkevarer med” som om at det var vores skyld. (Vi havde endda købt drikkevarer derinde). Det blev en dyr hovedret, som slet ikke var noget at råbe hurra for. Derudover kunne vi hele aftenen hører hvordan en af de ansatte hundsede med og talte grimt til en tjener. Derudover var hygiejnen ikke ret god, og særlig toilettet var meget meget ulækkert at låne.
Emma S.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
4,5 /10
Mad
4
Betjening
4
Omgivelser
6
  • Dato for måltid: 30/10/2019
Vi ventede over 45 minutter på hver ret. Ikke særlig behagelig betjening, da tjeneren påpegede, hvis man levnede. Derudover var maden ikke 400,- værd.
Sanne M.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
4 /10
Mad
4
Betjening
4
Omgivelser
4
  • Dato for måltid: 26/10/2019
Der gik 30 minutter før vi fik menukort. Intet brød til forretten før vi havde spist. Så en kurv med brød 15 min efter servering af forret.
Der manglede drikkevarer til dessert og betjeningen var kun eksisterende når vi selv gjorde opmærksomme på os selv. Det lugtede brændt fra der åbne køkken x flere.
Anders V.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
9 /10
Mad
10
Betjening
8
Omgivelser
8
  • Dato for måltid: 15/10/2019
Fantastisk hyggelig og intimt sted med personlighed - hvilket jo kan skræmme nogle mennesker, men jeg vil rigtigt gerne tilbage.


Maden er rigtig god og veltilberedt. Vi bestilte forskellige retter med forskellig tilberedningstid, og maden blev leveret samtidigt, så der er styr på arbejdsgangene i køkkenet.
Helle C.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
6 /10
Mad
4
Betjening
8
Omgivelser
8
  • Dato for måltid: 05/10/2019
Havde ikke tid til kunderne, ikke plads til at komme rundt til kunden med deres ret,skulle selv samle tallerkener efter hver ret, glemte at komme med alt til retterne uden påmindelser. Skulle bede flere gange om de samme drikkevarer.
Connie V. N.
1. vurdering
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
6 /10
Mad
6
Betjening
4
Omgivelser
8
  • Dato for måltid: 28/09/2019
Maden smagte egentlig godt og forret og dessert var gode.  Men det grillede lammekød var fyldt med store sener. Jeg burde have sendt det ud, men jeg er vel for høflig. De andres kød var dog bedre.
Men stor mangel på opmærksomhed fra personalet, som havde alt for travlt. For få personaler til for mange mennesker til at kunne give gæsten en god oplevelse. Var der mandefald på personalesiden denne aften? Ekstrem lang ventetid mellem retterne. "Vil I have jeres dessert nu eller vente lidt?" "Vi vil gerne have det nu." Og så kom den 3 kvarter senere. Godt, vi ikke sagde, vi ville vente...
Jeg har været på Basilic 2 gange tidligere, men det er heldigvis 1. gang, jeg har en lidt lunken oplevelse.
Cæcilie L.
1. vurdering
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
4,5 /10
Mad
6
Betjening
2
Omgivelser
4
  • Dato for måltid: 21/09/2019
Vi blev mødt af en rigtig dårlig service, da vi er lørdags var ude at spise. Derudover plejer der, at være en gratis flaske vand på bordet - det var der heller ikke denne gang. Vi har været fint tilfreds andre gange. Meget skuffede.
Finn Arnholt J.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
5 /10
Mad
4
Betjening
4
Omgivelser
8
  • Dato for måltid: 04/09/2019
Restauranten er hyggelig men maden lever ikke op til de fine ord på hjemmesiden. Der er ikke meget gourmet over gourmetmenuen. Betjeningen er meget upersonlig. Gav ikke lyst til at komme igen.
Gitte Frederiksen V.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
5,5 /10
Mad
6
Betjening
4
Omgivelser
6
  • Dato for måltid: 29/08/2019
Vi havde en meget sjov oplevelse med en servitrice, som var meget lidt smilende.
Otto V.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
4 /10
Mad
4
Betjening
4
Omgivelser
4
  • Dato for måltid: 21/08/2019
Forret og dessert var gode. Min mands hovedret lam var fin, men min frikasse var bare 3 stykker tørstegte kyllingeinderfillet og havde intet med frikasse at gøre, Tilbehøret var fint, men som sagt ikke frikasse, som jeg havde glædet mig til!
Mvh
Karen Lausted
Kenneth C.
1. vurdering
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
10 /10
Mad
10
Betjening
10
Omgivelser
10
  • Dato for måltid: 05/08/2019
Super hyggeligt, god betjening, rigtig lækker mad, et man kommer igen, og så må man medbringe sin egen vin som de åbner og server for en. En helt igennem gennemført aften
Frida K.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
4,5 /10
Mad
6
Betjening
2
Omgivelser
4
  • Dato for måltid: 03/08/2019
Vi havde forudbestilt vores mad, d vi var et større selskab. Alligevel måtte vi vente 45-50 minutter på første ret. Ingen kom og spurgte om vi skulle have yderligere drikkevarer end det vin vi selv havde medbragt. Mellem retterne gik der 1,5 time, hvoraf vi til sidst måtte høre, hvor det blev af. Der blev ikke undervejs tjekket op på om, alt var som det skulle være mv. Maden var ganske god, men det var svært at nyde den når, man var blevet så sulten, at man endte med at køre det ned ret hurtigt.
Hanne B.
1. vurdering
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
4 /10
Mad
4
Betjening
4
Omgivelser
4
  • Dato for måltid: 18/07/2019
Det virkede som om at personalet ikke havde styr på bestillinger, og hvem gjorde hvad.
Kasper J.
1. vurdering
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
10 /10
Mad
10
Betjening
10
Omgivelser
10
  • Dato for måltid: 18/07/2019
Lækker mad og god betjening. Vi kommer helt sikkert igen. Vi valgte Surprise menuen og den skuffede bestemt ikke. Deres Rib-eye steak var virkelig lækker
Hans V.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
4,5 /10
Mad
6
Betjening
2
Omgivelser
4
  • Dato for måltid: 05/07/2019
Det var næsten som om betjeningen var træt af at der kom kunder.
Lakse carpaccio til merpris; og så er det en nærmest kun en smagsprøve
Var på Basilic for flere år siden, det var rigtigt godt, så forventningerne var høje. Men det lykkedes desværre over hovedet ikke at møde dem.
Nej, skuffende - der kommer til at gå længe inden det skal prøves igen
Lene E.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
7,5 /10
Mad
8
Betjening
8
Omgivelser
6
  • Dato for måltid: 18/06/2019
Fik lidt svær start, sur tjener, som mente, vi ikke havde bestilt korrekt. Ved nærmere eftersyn viste det sig, at det havde vi faktisk og så blev stemningen bedre. Herfra fin service til store og små.
Dejlig mad til alle
Jørn C.
1. vurdering
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
9 /10
Mad
10
Betjening
8
Omgivelser
8
  • Dato for måltid: 30/05/2019
Det var en dejlig oplevelse. Det er ikke første gang jeg kommer her, og jeg er aldrig blevet skuffet. God mad med et ekstra pift og venlig betjening til meget rimelige priser. Ekstra fordel, man må selv medbringe vinen!
Cille J.
(1 anmeldelse)
Gennemsnitlig karakter
4 /10
Mad
4
Betjening
4
Omgivelser
4
  • Dato for måltid: 25/05/2019
Der var simpelthen for travlt.
Allé var stressede, der var ikke styr på bordene hverken ved ankomst, eller bestillingerne af maden dertil.
Vi havde en erly bird bord bestilling fra kl. 17.30 - 19.00, vi fik vores forret forholdsvis hurtig, men herefter fik det galt, hvilket gjorde at vi havde 20 min til at spise hovedret og betale, før de næste stod og skulle have vores bord kl. 19.00
TheFork bruger cookies specielt til at optimere din brugeroplevelse, måle udførelsen af websiderne og udføre annonce retargeting. Ved at blive på websiden accepterer du brugen af disse cookies. Flere oplysninger eller ændre dine indstillinger.